Algorytm opisany w podręczniku
Wersja oparta na wprowadzaniu kolejnych liczb przez użytkownika programu.
Sprawdź działanie:
Kod źródłowy programu:
Wynik działania dla 10 liczb:
Opis kodu:
- Programm wykorzystuje jako strukturę przechowującą liczby listę o nazwie liczby
- W zmiennej ilość przechowywana jest informacja o ilości liczb
- Wiersz 1 - wyczyszczenie aktualnej zawartości listy liczby
- Wiersze 2 i 3 - ustalenie ilości liczb (zmienna ilość)
- Wiersz 4 - ustalenie zmiennej i na 1. Zmienna ta określa pozycję elementu na liście liczby. Jeśli i=5, to interesuje nas 5-ty element listy liczby
- Wiersz 5, 6, 7 - wypełnienie listy liczby losowymi wartościami z zakresu od 1 do 100
- Wiersz 8 - na początku przyjmujemy, że największą liczbą (zmienna max) jest pierwszy element listy liczby
- Wiersz 9 - na początku przyjmujemy, że najmniejszą liczbą (zmienna mim) jest pierwszy element listy liczby
- Wiersz 10 - ustawienie aktualnej pozycji na liście na 2 (druga liczba na liście)
- Wiersz 11 - w pętli sprawdzamy ilość-1 pozostałych liczb.
- Wiersze 12 i 13 - jeśli kolejny element listy (na pozycji o numerze i) jest większy od aktualnej wartości zmiennej max, to pod zmienną max podstawiamy ten element (on staje się max-em ).
- Wiersze 14 i 15 - jeśli kolejny element listy (na pozycji o numerze i) jest mniejszy od aktualnej wartości zmiennej min, to pod zmienną min podstawiamy ten element (on staje się min-em ).
- Wiersz 16 - przechodzimy do kolejnego elementu na liście zwiększając zmienną i (pozycję na liście) o 1.
- Wiersz 17 - wyświetlenie wyników.
>>Kliknij i poeksperymentuj online z kodem programu w tej wersji <<